Sunday, 26 October 2014

KITCHEN KABINET

TYPES OF KITCHEN KABINET

Entry kali ni Ela nak bawa uols semua mengenali jenis-jenis KITCHEN CABINET mengikut citarasa pelanggan-pelanggan syarikat kami, HARMONI TEGUH ENT.

1. MELAMINE ABS
Melamin ABS biasanya untuk gaya hidup yang bersih.Berbagai konsep seperti moden, klasik, pilihan warna nostalgia dan romantic mengikut citarasa pelanggan

Melamine 1

Melamine 12

Melamine 13

Melamine 20

Melamine 22

2. GLOSSY
Glossy ialah kabinet kayu yang berkilat. memang sesuai pada mereka yang sukakan gaya hidup moden dan mewah

Berkilat 1

Berkilat 2

Glossy 5

Glossy 11

Berkilat 8

Glossy 7

Glossy 21

Glossy 29

3. MEMBRANE PRESS
Design yang berbeza dan tampak licin dan kemas. mudah dibersihkan dan tampak bersih

Membran Tekan 1

Membran Tekan 3

Membran Tekan 6

Membran Tekan 4

Membran Tekan 7

Membran Tekan 9

Membran Tekan 15

Membrane Press 17

4. SOLID WOOD

Nyatoh PADAT DENGAN GRANITE TABLE TOP

Solid Wood 7

Solid Wood 9

Kayu Solid 2

kalau uols rasa dah bosan dengan design kitchen kabinet or nak renovate rumah baru uols boleh dapatkan perkhidmatan syarikat kami, HARMONI TEGUH ENTERPRISE

100% satiesfied!!

hubungi kami untuk sebutharga PERCUMA secara online!!

HERRY 0107126620 (contractor)
RZILLAH 0107074662 (Project Manager)



Monday, 13 October 2014

JAUHI PENYAKIT BUSUK HATI..


Manusia busuk hati ada dimana-mana, kalau boleh kita langsung tidak mahu mendekati mereka, bimbang dan takut kalau-kalau kita pula bakal menjadi mangsa kebusukan hatinya. Namun ada juga yang suka mendampingi mereka, tidak diketahui sama'ada akalnya pendek dan terlalu naif atau ada agenda tersembunyi, hanya Allah yang tahu.

Ada orang cakap, "Bau busuk bangkai binatang kita boleh hidu, bau busuk hati manusia, susah kita nak hidu." dari penyataan tersebut boleh kita simpulkan, untuk mengenal manusia berhati busuk adalah amat sukar, namun dengan pengalaman hidup, ianya tidak mustahil.

Ada pendapat mengaitkan busuk hati dengan perasaan cemburu dan hasad dengki, ya memang benar, manusia busuk hati memang mudah berasa cemburu, cemburu dalam aspek negatif, ada cemburu yang positif di mana ia membuatkan seseorang itu berusaha lebih gigih untuk menjadi lebih baik daripada insan yang dicemburuinya.

Cemburu manusia busuk hati menjurus kepada sifat hasad dengki dan seterusnya membawa kepada perbuatan khianat, perbuatan khianat pula ada pelbagai jenis, dari fitnah, sabotaj, mengadu domba, melaga-lagakan orang dan banyak lagi cabang perbuatan khianat. Sebutkan saja apa jenisnya, manusia-manusia yang busuk hatinya sanggup lakukan apa sahaja asal hatinya puas melihat orang lain susah, diaibkan, kerugian, ditimpa kecelakaan atau kemalangan.

Mengenal manusia busuk hati tidaklah sesukar mana, berdasarkan sedikit pengalaman hidup dan sedikit kajian kita boleh mengenali atau mengesan adakah seseorang itu berhati busuk atau tidak.
Antara cara paling senang nak kenal manusia busuk hati adalah dari cara pergaulan dan komunikasi mereka, kalau berbicara mereka lebih gemar berbicara tentang orang lain, si fulan itu, si anu ini, bicara tentang keburukan, kelemahan dan keaiban si fulan dan mempersendakan orang lain. Pantang nampak orang yang didengkinya, mula keluar cerita dari A sampai Z. Senang bahasa kita cakap MENGUMPAT dan MENGATA.
Orang lain rajin bekerja, kita kata mereka nak menunjuk-nunjuk, nak bodek bos, kalau nampak orang lain beli kereta baru, rumah baru, kita tidak akan dengar mereka cakap "Untung si fulan, Allah bagi rezeki kat dia, bila la turn aku pulak nak dapat rezeki macam dia..." tapi yang akan kita dengar mungkin "Si fulan tu baru tukar kereta, Honda pulak tu, pangkat sama dengan aku je tapi mampu pakai Honda, tu tak de lain, kalo tak jual tanah pusaka, menang nombor ekor entah-entah jual dadah...."
Sekiranya uols mengenali mana-mana individu sebegini, eloklah berhati-hati berkawan dengan mereka, cuba pikir, hari ini mereka mengata orang lain, esok lusa apa yang akan menghalang mereka dari mengata dan mengeji diri uols pula? 
Kalau uols sendiri memiliki sikap suka MENGUMPAT dan MENGATA orang dalam proses komunikasi harian, eloklah cari penawar hati dengan segera, cuba ubah sikap sedikit demi sedikit, banyak lagi topik perbualan yang boleh kita borakkan bersama rakan-rakan selain dari bercakap tentang orang lain.
Manusia busuk hati lebih percaya kepada perkara-perkara syirik, tahyul dan khurafat dari percaya kepada Allah. Percaya kepada bomoh atau popular masa kini ramai orang panggil 'mandrum'. Berani saya katakan, mereka amat memerlukan bomoh dalam hidup mereka, dalam keluarga mesti ada bomoh yang bertangungjawab dalam melindungi diri mereka dan keluarga mereka dan juga untuk tujuan membuat khianat atau membalas dendam. Ya memang ada bomoh hebat yang boleh santau orang, buat orang kena penyakit ganjil dan macam-macam lagi, nak tau kenapa mereka hebat? Sebab syaitan tolong jayakan usaha khianat mereka. Sejarah telah mengatakan yang syaitan akan berusaha sedaya upaya untuk menyesatkan mereka dan salah satu salurannya ialah melalui kepecayaan manusia terhadap perkara-perkara syirik, tahyul dan khurafat seperti ini.
Andai kata manusia-manusia busuk hati ini ditimpa sakit atau bencana, dalam pemikiran mereka tidak ada benda lain, "Ni mesti si anu yang buat khianat..." nak tahu kenapa, kerena manusia busuk hati meletakkan imej mereka sendiri pada diri orang lain, selain dari percaya sesuatu yang berlaku itu dugaan dari Allah, mereka lebih suka memikirkan ia adalah perbuatan khianat orang lain sebab itu yang akan mereka lakukan kepada orang lain. Dah tentulah, sudah pasti manusia-manusia busuk hati ini akan melakukan perbuatan khianat terhadap orang yang didengkinya dan sekiranya mereka pula menimpa musibah, mereka akan menyangka ada orang berdendam dengan mereka walhal ia adalah dugaan dari Allah.
Ingatlah, doa insan teraniaya itu mudah dimakbulkan Allah. Kita buat khianat terhadap seseorang, kita sabotaj mereka, dan bilamana mereka menimpa musibah dari apa yang kita lakukan, maka mereka dikategorikan sebagai insan yang teraniaya. Andai terdetik di hatinya yang merasakan mungkin ada orang membuat khianat terhadapnya, lalu mereka mengerjakan solat hajat dan berdoa kepada Allah agar diberi petunjuk dan doanya dimakbulkan. 

Manusia busuk hati tidak akan terfikirkan akan kemungkinan ini, mereka hanya fikir "Ini mesti kerja dia sebab nak balas dendam dengan aku..."
Manusia busuk hati selalu takut dan tertipu dengan bayang-bayang sendiri, lebih-lebih lagi kalau mereka banyak buat khianat kepada orang lain.
 Contoh ringkas, kereta anda calar dan ia dicalarkan oleh manusia yang busuk hati kepada anda, paling teruk pun anda merungut " Tak guna betul, ni mesti budak-budak nakal calarkan keta aku, teruk betul la diorang ni...." dan dengan izin Allah 2-3 hari lepas tu kereta orang yang busuk hati kepada anda pula dicalarkan, cuma kali ni keretanya betul-betul dicalarkan oleh budak-budak nakal, apa yang akan keluar dari mulut mereka " Ini mesti kerja si fulan ni sebab hari tu aku calarkan kereta dia....". Nah, sekarang anda nampak tak maksud saya yang manusia busuk hati ni selalu takut dan tertipu dengan bayang sendiri. Bila hati dah busuk, fikiran dan mental pun akan rosak dan gagal berfikiran positif, hidup siang malam tak tenang, takut ada orang nak balas dendam, sebab tu saya katakan, manusia busuk hati amat-amat memerlukan bomoh untuk melindungi diri mereka, ahli keluarga dan harta benda tanpa mereka sedar yang mereka syaitan sedang mentertawakan mereka.
Manusia busuk hati mempunyai banyak idea untuk membuat khianat, kadang-kadang secara spontan mereka boleh fikirkan cara tak perlu perancangan teliti. Peralatan untuk membuat khianat sentiasa dibawa kemana-mana dan ada di mana-mana, paling ringkas mereka boleh isi batu kecil ke dalam penutup tiub tayar motor/kereta untuk buat khianat. Maka bila mangsa perbuatan khianat mereka dalam perjalan pulang, motor/kereta akan pancit dan berjayalah misi manusia busuk hati itu. Nak buat macam mana lagi, dalam kepala asyik nak dengki dengan orang saja. Tak boleh tengok orang senang sikit, tak boleh tengok orang lebih sikit.
Kalau kita buat banyak pemerhatian dan kajian, tambahan pula ada pengalaman menjadi mangsa atau mungkin uols sendiri pernah menjadi manusia busuk hati, mungkin banyak lagi ciri-ciri yang boleh kita nampak pada manusia-manusia busuk hati ini. Tak kira dari pelbagai bangsa dan agama. Tak kira di mana-mana, di rumah atau di tempat kerja, mereka ini wujud, cuma kita sedar atau tidak sahaja


AWAS!!

mereka boleh menikam dari belakang dan pandai bermuka-muka, perhatikan di sekeliling anda dari jiran tetangga hingga rakan sekerja, jika ada ciri-ciri manusia busuk hati pada mereka, cubalah bantu mereka merawat hatinya, tapi anda perlu banyak bersabar dan bersedia untuk menghadapi apa-apa kemungkinan kerana seperti sedia maklum, manusia busuk hati suka membuat khianat.


Perlu diingat juga, mereka pandai bersoaljawab walaupun terhadap perkara-perkara kebaikan, mereka juga suka memandang rendah, memperlekeh pandangan dan nasihat orang lain, mungkin uols pernah terbaca artikel
"Kalau Allah itu Maha Baik, Mengapa buat Neraka?"
Kalau uols tidak bersedia untuk membantu mereka, jauhkan diri dari mereka, tapi dengan cara yang sopan dan lembut. Kalau uols sendiri adalah manusia busuk hati, carilah penawarnya, rawatlah hati uols. Banyakkan berdoa kepada Allah, banyakkan mendengar ceramah agama dan muhasabahlah diri uols

wallahuallam..

Thursday, 9 October 2014

Apartments Designs

 
with love
Ela 010-7074662
Harmoni Teguh Enterprise - Construction & Renovation

Wednesday, 8 October 2014

CONTOH GRILL DAN KABINET DAPUR HARMONI TEGUH ENT

PELANGGAN BOLEH MEMILIH SENDIRI GRILL KESUKAAN MASING-MASING

CONTOH GRILL KAMI :-






OK, KITA LAYAN PULA KABINET DAPUR 




CONTACT US FOR FREE QUOTATION!!






UBAHSUAI RUMAH SKUDAI & JOHOR BAHRU

SALAM 1MALAYSIA!!

hari ni ela nak sharing kat pembaca-pembaca semua tentang perkhidmatan syarikat construction kami 
HARMONI TEGUH ENTERPRISE

sebenarnya agak lama projek ni siap. tapi back up gambar projek ubahsuai ni hilang ntah ke mana. sampailah ke hari ini baru timbul folder picture dia. hehehe...


UBAHSUAI RUMAH TERES 2 TINGKAT 

renovation rumah kat bawah ni di kawasan Taman Universiti, Skudai Johor. kebiasaannya kalau ada pelanggan yang ingin lihat-lihat dan jengah-jengah dulu hasil kerja kami, kami akan bawa ke tapak projek yang pernah kami siapkan. 

Ini gambar rumah pemilik yang belum di ubah suai

pekerja kami sedang memilih tiling yang sesuai.

Tiling bahagian luar yang telah siap

hasilnya

maaf sebab bahagian dalam rumah pemilik yang siap di ubah suai ela masih tak jumpa.hehe. ubah suai rumah ni anggaran hanya RM30k++. itu termasuk tiling luar dalam, ikat batu, tarik dapur n etc.


UBAHSUAI CAFE 

selain rumah, kami juga mengubahsuai kedai seperti cafe. yang ni projek kami di Pulai Perdana, Skudai





hasilnya....




projek ubah suai cafe ni anggaran RM23++ sahaja termasuk tiling, table top untuk cahier, tarik paip, cermin, cat, lampu, tinted tingkap


projek seterusnya akan diupdated setelah picture dijumpai lagi.maaf yeee....

sooo....
yang mana dah plan nak ubah suai rumah ke apa boleh contact el atau terus contact husband ela, HERRY 010-7126620 

melalui online pon boleh nak mintak sebutharga. bagi kami details ukuran rumah dan apa yang nak di ubahsuai. lagi mudah kalau terus lawat tapak 
.

lepas tu baru kami boleh keluarkan quotation atau sebut harga. Area skudai, johor bahru, pasir gudang, larkin amat dialu-alukan...














Tuesday, 7 October 2014

CONTACT


💯 CUSTOMER SATISFACTION IS OUR PRIORITY"
.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
INSTAGRAM:

@renovate_rumah_johor
 (Harmoni Teguh Enterprise)

@flawless_putih_glowing 
(Merve Cosmetic)

@dexandra_rzillahari 
(Dexandra Perfume)

FB PAGE:
📸📸📸
Harmoni Teguh Enterprise
https://m.facebook.com/kontraktorjohor/

EMAIL:
📫📫📫
harmoniteguh01@gmail.com
yukichoc1234@gmail.com

WHATSAPP/CONTACT
☎☎☎

💡Herry 0107126620 (kontraktor Harmoni Teguh Enterprise)

💡Rzillah 0107074662 (proj.manager Harmoni Teguh Enterprise, Online Entrepreneur)


Construction By Harmoni Teguh Enterprise


setiap orang impikan rumah yang selesa, indah dan tenang. macam orang cakap RUMAHKU SYURGAKU🌃🌄. betul tak?

Bercadang membina atau membuat pengubahsuaian pelbagai jenis rumah🏠🏚🏘🏙?
Perlukan khidmat nasihat  🆓🆓 untuk perunding pembinaan?
Ingin 💯 kepuasan dalam pembinaan rumah impian?
Inginkan harga yang rendah dan berpatutan  💰💰?
Tidak tahu bagaimana hendak memulakan proses pembinaan dan renovate rumah 📝?
Takut kontraktor lari  🏃?
Rumah lambat siap  🚧?



Kepakaran kami dalam menyelesaikan masalah ANDA!!
BERPENGALAMAN  lebih 10 TAHUN!

BIODATA:

Ditubuhkan pada 5hb Mei 2008
 No pendaftaran JM0496679-T
 No Kad Hijau CIDB J 1104 0520 0500 14
 No pendaftaran Kewangan 357-02115016
Pejabat beralamat di No 30A, Jalan Kebudayaan 18, Taman Universiti, 81300 Skudai, Johor


Pejabat Harmoni Teguh Enterprise

Kenapa perlu pilih kami??

*FREE quotation🆓
*FREE consultation🆓
*NO gst🚫
*100% bumiputera💯
*Est Since 2007🏁
*Price Negotiated💰
*Syariah Compliance💡

Herry (contractor)
010-7126620/019-7796620

Rzillah (Project Manager)
0107074662

🔘CUSTOMER SATISFACTION IS OUR PRIORITY🔘


EMAIL🗞🗞
harmoniteguh01@gmail.com

FACEBOOK💻💻
Rzillah Ari
Mercedes Khairul

 klik here for fb pages Harmoni Teguh Enterprise:
https://www.facebook.com/pages/Harmoni-Teguh-Enterprise/1518180581736464